Topper sv Charlois (za) en Schoonhoven eindigt in remise

Schoonhoven

3 november 2018 14:30

Vandaag een mooie wedstrijd en topper op het programma in onze afdeling. Charlois neemt het vandaag thuis op tegen de huidige nummer 4 op de ranglijst Schoonhoven. Bij een overwinning zet Charlois een enorme stap in de richting van de eerste periodetitel. Vooraf wordt de nieuwe kleding van het seizoen gepresenteerd onder toeziend oog van de sponsor Re-Flexx Services B.V.
Vanaf het eerste fluitsignaal van de warrig leidende scheidsrechter is duidelijk dat Schoonhoven niet zo maar komt om het Charlois makkelijk te maken. Charlois weet vanaf het eerste fluitsignaal te domineren en heeft de wedstrijd wat dat betreft onder controle, hetgeen overigens niet leidt tot grote kansen voor de thuisploeg. De enige kans dient zich na een kwartier spelen aan voor Joey, welke faalt in de 16 meter. Schoonhoven krijgt echter ook een kans na een misverstand in de verdediging maar zoals wel vaker dit seizoen staat daar Lorenzo die zich niet zo maar laat passeren. 2 minuten voor de rust is het dan toch raak voor de bezoekers. Een bal die niet goed verwerkt wordt komt voor de voeten van de nummer 10 van Schoonhoven die met een droog schot de 0-1 aantekent hetgeen ook gelijk de ruststand is.
De tweede helft geeft Charlois nog meer druk naar voren om de gelijkmaker te forceren. In de 53e minuut een goede aanval over de linkerflank. Djensley trekt de bal goed en hard voor waarna de gelijkmaker binnenvalt via een eigen doelpunt. Charlois gaat op zoek naar de 2e goal om de wedstrijd definitief te beslissen. Daar hoort bij dat je de kansen dan wel afmaakt. In de 58e minuut krijgt Charlois een vrije doortocht na goed doorkoppen van Joey. Helaas weet Nayron deze buitenkans niet te verzilveren. Dan wordt het hier en daar wat grilliger. Vele kleine overtredingen worden niet bestraft van Schoonhoven. Een harde overtreding van Charlois wordt bestraft en de scheidsrechter vindt het nodig deze lijn door te trekken. Na een overtreding van Nayron, welke bestraft wordt met een gele kaart zet de scheidsrechter Nayron op 9 meter. Nayron springt mee en kan vervolgens met zijn tweede gele kaart vertrekken 10 minuten voor tijd. Een onbegrijpelijke beslissing. Het is de opmaat naar een offensief van Charlois. Ondanks dat Charlois met 10 man verder moet dwingt het Schoonhoven naar achteren en creëert in de laatste 10 minuten nog enkele grote kansen. In de 87e minuut een grote kans voor Yassin en de 90e minuut voor Raymond Verschoor. Helaas leiden deze niet tot goals en eindigt de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.
Een wedstrijd die over de streep getrokken had moeten worden gezien de grote kansen die gemist zijn vandaag. Desondanks kan Charlois terug kijken op een goede wedstrijd waarin zelfs met 10 man gedomineerd werd en kansen gecreerd om de wedstrijd te beslissen. Over twee weken de laatste wedstrijd om de eerste periode titel. Charlois kan deze met een overwinning verzilveren.