Zuid-derby prooi voor sv Charlois (za)

FC IJsselmonde 1

15 december 2018 14:30

15 december 2018 is de laatste wedstrijd voor de competitie gespeeld voor de winterstop. De wedstrijd tegen de andere fusievereniging fc IJsselmonde was een wedstrijd die met enige spanning tegemoet werd gezien. Naar aanleiding van de stand zou dit niet zo moeten zijn, maar de spelers kennen elkaar en bovendien hebben beide verenigingen teams op zowel de zaterdag als de zondag.
Het weer werkte in ieder geval niet mee. Op het mooie nieuwe complex van de tegenstander stond de wind pal over het veld en was bovendien ijzig koud. De wedstrijd zou dus verwarming moeten brengen. Elke supporter moet zelf maar uitmaken of dit het geval is geweest, maar de indruk is dat de supporters van sv Charlois zich beter hebben vermaakt dan de supporters van fc IJsselmonde.
In de 3e minuut wist Ibo Ozbilek teveel mensen voor zich en zag zich een kansje ontnomen. Sv Charlois behield het overwicht en Raymond Verschoor zag de keeper voor het doel staan. Zijn schot ging net over. Charlois heerste op het middenveld, maar wist niet tegen de defensie van 8 man het juiste spel te vinden. De bal werd (te)rustig rondgespeeld, waarbij beide ploegen zich nauwelijks kansen wisten te scheppen. Een corner van IJsselmonde bracht wel enig gevaar, maar de bal ging voor het doel langs. De opwinding voor sv Charlois kwam in de 23e minuut, een ingestudeerde corner kwam via enige schijven voor de linker van Ibo die gericht op het doel schoot en de keeper had mogelijk te weinig zicht, zodat de stand verdiend op 0-1 kwam. Het overwicht bleef, maar leverde te weinig rendement op. Een mooi opgezette aanval bereikte Ronny Nouwen die de bal perfect voor wist te zetten, maar Yassine el Garmouhi wist niet te scoren. Het leek allemaal te goed te gaan en enige slordigheidjes in de verdediging van Charlois brachten zowaar gevaar voor het doel. De kansen volgden elkaar op, maar tot scoren kwam het niet. De ruststand van 0-1 was een magere afspiegeling van het overwicht, want mogelijkheden werden of gestopt, van de lijn gehaald of zelf niet benut.
Dat een stand van 0-1 vervelend is, bleek in de 48e minuut. De bal werd prima vrijgespeeld door de aanvallers van fc IJsselmonde, maar gelukkig voor Charlois ging de bal over de deklat. Een overtreding in de 48e minuut was de inleiding voor 0-2. Met de wind mee draaide Ibo de bal naar de goal en iedereen stond vermoedelijk stijf van de kou toe te kijken, helaas voor IJsselmonde draaide de bal in de goal. Menig toeschouwer dacht dat de bal was aangeraakt en er dus mogelijk sprake van buitenspel zou zijn.
Raymond Verschoor was niet gelukkig met zijn doelpogingen, want ook nu ging de bal net over. Nadat Nayron Mathilda in de 65e minuut de paal had geraakt, kwam een minuut later de mooiste goal van Charlois. De mooi opgezette aanval over de linker flank die werd met een schot in de linker bovenhoek door Ibo afgerond en bracht de stand op 0-3. Dat bij een ruime voorsprong enige gemakzucht in het spel kan sluipen, werd ook nu weer een waarheid. In enige minuten kreeg fc IJsselmonde enige mogelijkheden, die niet het gevolg waren van het goede spel. In de 82e minuut was een strafschop het gevolg van een misverstand in de defensie en was het 1-3 geworden. Een versnelling hoger bracht weer kansen, Nayron miste, maar Michael Miranda wis enige minuten voor tijd op mooie wijze 1-4 te scoren. In de 90e minuut scoorde ook IJsselmonde een prachtige 2-4 op een identieke wijze als de 0-3, namelijk prachtig in de linker bovenhoek.
De winterstop gaat Charlois dus in als ongeslagen koploper, maar we moetgen wel bij de les blijven.

Zaterdag 22 december 2018 spelen we tegen TAC’90 (zo) voor de beker.
U bent allen van harte welkom. Mochten wij u niet zien dan wensen wij ieder prettige kerstdagen en een voorspoedig 2019.