sv Charlois (za) gevloerd door Leonidas

Leonidas 1

11 mei 2019 14:30

Na 3 weken rust zou op 11 mei 2019 de ontknoping moeten komen voor sv Charlois met het behalen van het kampioenschap in de 3e klasse in de wedstrijd tegen Leonidas. Voor het behalen van het kampioenschap is nog slechts 1 punt nodig en het zou natuurlijk leuk zijn als het kampioenschap kan worden behaald in een thuiswedstrijd. Het publiek was in grote getalen opgekomen en vele oude bekenden troffen elkaar voor de wedstrijd. Alles was in gereedheid gebracht en vuurwerk vooraf bracht de stemming er goed in.

In de 1e helft bleek al snel dat Leonidas zijn huid duur wilde verkopen. Beide ploegen hielden elkaar in evenwicht waarbij Charlois zich enige goede kansen schiep. Blijkbaar was de spanning toch te groot want geen enkele kans werd benut. Iets wat in de afgelopen maanden simpel en doeltreffend werd afgewerkt, bleek nu minder eenvoudig, zodat de rust werd behaald met een stand van 0-0.

Er was bij de aanhangers van Charlois nog geen paniek, want 1 punt was ook voldoende. Toch was er ongerustheid want de afgelopen bleek dat wedstrijden soms een luguber einde hebben. Zo ook deze wedstrijd. In enkele minuten tijd kwam Leonidas op een 2-0 voorsprong en was het optimisme volkomen verdwenen en maakte plaats voor grote teleurstelling. In de 83e minuut werd nog 1-2 gescoord. Het publiek ging er goed voor zitten en moedigde Charlois wel aan om de benodigde punt nog te halen. Het ouderwetse pompen of verzuipen werd van stal gehaald, maar het mocht niet baten. Teleurgesteld verlieten de spelers van Charlois het veld, dit in tegenstelling tot de spelers van Leonidas, die toch een kunstje hadden geflikt.

Gelukkig hebben we nog 2 wedstrijden te gaan om het benodigde punt te halen. Met de inzet van vandaag en iets meer geluk moet dat absoluut lukken, maar toch zal het wel even slikken zijn want eigenlijk hadden we ons al als promovendus gezien.