Kou, Zon en Kansen

CION 1

19 januari 2019 14:30

Cion op 19 januari 2019 is de laatste wedstrijd van de eerste helft van de competitie. Kenmerkend voor deze dag was in ieder geval zoals de titel al aangeeft: kou zon en kansen.
De eerste woorden zullen duidelijk zijn, een heldere lucht met zon geeft kou en het aanwezige publiek zal dit gemerkt hebben. Het vervolg van dit verslag zal u de kansen duiden.
De 1e wedstrijd na de winterstop is weer een onbekend terrein, hoe is de kerst en Nieuwjaar gevallen voor beide teams. Op het eerste gezicht lijkt het dat Charlois goed heeft overwinterd, over CION kunnen we uiteraard geen oordeel vellen. Om half 3 begon de wedstrijd onder leiding van de naar later bleek uitstekende scheidsrechter Gijsbert Oudenaarden. Zowel leden van Charlois als CION waren het hierover eens. Volgens zeggen van de scheidsrechter hebben ook de spelers een aandeel in het verloop van deze sportieve wedstrijd, waarvan akte.
De 1e schermutselingen speelden zich af voor het doel van Charlois, maar al snel bleek dat de opzet en drang naar voren van Charlois meer gevaar zouden opleveren. Dat bleek al in de 7e minuut toen Ibo Ozbilek na een rebound 1-0 scoorde. Het grootste gedeelte van de 1e helft speelde zich af op de helft van CION, het team wist niet onder de druk van Charlois uit te komen. Een lastige terugspeelbal werd door de keeper minder goed verwerkt, maar hij herstelde zijn fout. CION loerde via uitvallen op kansen, maar een doelgericht schot van Rick Warmerdam werd uitstekend gekeerd door Lorenzo van Trijp, die in het verdere verloop nauwelijks meer werd getest. Daarna werden in de 14e, 15e 16e en 17e minuut kansen gemist om de stand te verhogen naar 2-0. We moesten geduldig wachten op een ingooi, die werd doorgekopt en vrijgespeeld naar Ibo ,die uiteindelijk voor 2-0 zorgde. De aanvallen volgden elkaar op en een creatieve aanval via Djensley Arkhurst en Dwight Krolis werd helaas niet bekroond met een goal. In de 33e minuut was Djensley weer betrokken bij een aanval, die wel werd afgerond door Yassine el Garmouhi, zodat de rust in kon gaan met een 3-0 voorsprong.
Dat supporters niet snel tevreden zijn, blijkt uit terloopse opmerkingen, zoals het had wel 5-0 kunnen zijn of CION viel wat tegen. We zijn altijd nieuwsgierig naar de opmerkingen als het minder gaat.
De 2e helft begint met een flitsende aanval via de ingevallen Michael Miranda die een afgemeten voorzet gaf aan Ibo, zodat de score werd verhoogd tot 4-0. Vanwege de verhoogde gasprijzen werd daarna enig gas teruggenomen. Het resultaat was een slechte verwerking van de bal in de verdediging met als gevolg 4-1. In de gehele 2e helft was het spelbeeld trouwens evenwichtiger dan in de 1e helft. CION drong meer aan zonder echt gevaarlijk te worden, terwijl de aanvallen van Charlois niet van gevaar ontbloot waren.
In de 2e helft was het meer een strijd om het middenveld zonder echt gevaarlijke situaties. Wel kreeg Charlois meer mogelijkheden, maar we moesten tot de 83e minuut wachten op de eindstand. Michael gaf een goede voorzet en Ibo had een intikkertje om de stand op 5-1 te brengen.