sv Charlois (za) neemt ook hindernis tegen en bij FC Perkouw

Ibi Ozbilek (intikker)
...

27 oktober 2018 14:30

Aan de laatste wedstrijd tegen Perkouw had het toenmalige CVV geen goede herinneringen. Terwijl er niets meer op het spel stond, eindigde de wedstrijd in een terechte 5-1 nederlaag. We kunnen door het verloop van de tijd niet spreken dat we op een revanche uit waren, daarvoor is er teveel veranderd.
Maar er is niet alleen sprake van revanche, we kijken ook met vertrouwen uit naar de komende wedstrijd. Het huidige sv Charlois staat tot op heden fier bovenaan en Perkouw is door het verlies van enige spelers een sterke club in de middenmoot waar elke vereniging op het knusse veld van Perkouw het lastig heeft.
Dit bleek niet in de 1e helft, Charlois had veelal de overhand en wist via goede combinaties veel kansen te scheppen. In de 5e minuut schoot Raymond Verschoor net naast, ondanks zijn tweebenigheid. Maar in de 9e minuut wist Joey Heinsbroek de bal via de borst door te spelen naar Ibi Ozbilek die beheerst scoorde. In de 13e minuut een vlotte aanval over meerdere schijven en een splijtende pass van Ronnie Nouwen die werd afgemaakt, zodat iedereen de verwachting had dat de stand 0-2 zou zijn. Helaas had de grensrechter als enige buitenspel geconstateerd. Nog geen 5 minuten later kregen we de kans om werkelijk 0-2 te scoren, maar mogelijk werden we te overmoedig, Ibi kreeg de toegekende strafschop niet tegen het net. Tot aan de rust kregen we door verzorgd spel meerdere kansen, maar scoren is lastig. We zullen niet de namen noemen, maar uit het voorgaande blijkt dat de kansen zich opeen stapelden. Tot de rust dus een eenzijdig spelbeeld.
Maar zoals zo vaak heeft de rust voor sommige elftallen een totaal andere uitwerking. Perkouw ging uit een ander vaatje tappen en Charlois moest alle zeilen bijzetten om de nul te houden. De achterhoede wist dit redelijk gemakkelijk te pareren door de intussen opgedane ervaring, maar er waren toch 2 prachtige reddingen van Lorenzo van Trijp nodig om de stand van de rust te handhaven. In deze fase was Perkouw absoluut sterker, maar Charlois heeft op dit moment de mogelijkheden om onverwacht toe te slaan. Dat gebeurde dan ook door een onverwachte goal van Nayron Mathilda die Yassine was komen te vervangen. Vandalen hadden  zich meester gemaakt van het schrijfgerei zodat de juiste aanleiding tot de goal de verslaggever was ontgaan. Met de stand van 0-2 dacht iedereen dat het gespeeld was, maar Lorenzo had een wat minder gelukkige uittrap die werd afgestraft door Perkouw en de aansluitingstreffer was het gevolg. Met nog 4 minuten te spelen kon het nog spannend worden, doch weer Nayron Mathilda bracht met een fraaie goal de stand op 1-3 en was de spanning was weg.
Resumerend hebben we 2 helften gezien zoals gewoonlijk bij een voetbalwedstrijd, maar voor en na rust was er duidelijk sprake van een goot verschil. Perkouw streed na rust voor elke meter en Charlois moest wel verdedigen. Zonder van enig chauvinisme last te hebben waren de supporters van Charlois van mening dat de overwinning verdiend was en gelukkig was het merendeel van de supporters van Perkouw het hiermee eens.