Zwarte Pijl en sv Charlois (za) in evenwicht

3e klasse C

13 april 2019 14:30

Onbekend

Zwarte Pijl op 13 april 2019 was weer een belangrijke wedstrijd. Runner-up Zwarte Pijl, de lijstaanvoerder in de 3e periode, is altijd een geduchte tegenstander door zowel fysieke kracht als voetbaltechnische vermogen. Gelukkig heeft ook Charlois deze capaciteiten. De nummer 1 en 3 van de afdeling gingen deze middag betwisten wie de sterkste was. Ik zal de uitslag verklappen, want deze was 2-2.

Blijkbaar hebben de tegenstanders van Charlois net iets meer motivatie dan gewoonlijk, want Zwarte Pijl startte voortvarend. Toch kreeg Charlois in het begin de beste kans, maar niet elke kans heeft een doelpunt tot gevolg. Het spel volgde op en neer, maar in de 7e minuut wist Zwarte Pijl een bres in de verdediging te slaan en was de stand 1-0. Mogelijk speelde hierbij het zeer ongelijkmatig veld een belangrijke rol. Charlois heeft echter tegenwoordig meestal de veerkracht om een tegenslag te verwerken. Met frisse moed drong Charlois de thuisploeg terug en Djensley Arkhurst soleerde fraai naar het strafschopgebied en was alleen met een overtreding te stoppen. Nayron Mathilda bleef rustig en scoorde 1-1. Daarna bleef Charlois druk houden, wat resulteerde in overtredingen van Zwarte Pijl. Een overtreding in de 14e minuut was net buiten het strafschopgebied en Ronny Nouwen wist deze vrije trap in de kruising te plaatsen. Daarna golfde het spel over en weer zonder een echt bovenliggend team. Uit een goed opgezette aanval door het midden van Zwarte Pijl wisten onze verdedigers niet juist de bal te onderscheppen en werd in de ogen van de scheidsrechter een overtreding binnen het strafschopgebied gemaakt, zodat Zwarte Pijl de stand op 2-2 kon brengen. Ik ben van mening dat de beslissing juist was. Tot de rust kregen beide teams eigenlijk geen mogelijkheden meer.

Na de rust was er hetzelfde spelbeeld. Beide ploegen streden om de overwinning maar doelrijpe kansen waren er niet. Wel was er in de 81e minuut een vreemd geval. Een onoverzichtelijke situatie werd door de scheidsrechter afgedaan met een vrije schop voor Zwarte Pijl met de mededeling dat hij de bal aan de tegenpartij moest geven. De speler van Zwarte Pijl volgde dit advies op, maar door nonchalance ging de bal in de bovenhoek. Onze keeper had gelukkig opgelet en tikte de bal over de lat. De cornerbal werd als doeltrap afgewikkeld. Het zal toch maar gebeuren.

Na het einde van de wedstrijd waren beide teams gelukkig met de uitslag en voor Charlois op naar de volgende krachtmeting tegen een getergde tegenstander.

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!