sv Charlois (za) verslaat ook laagvlieger DRL

DRL 1

20 april 2019 14:30

DRL op 20 april 2019 was een wedstrijd die mogelijk tot een beslissing zou kunnen brengen in de competitie. Bij winst op DRL en verlies van VVOR zou het kampioenschap worden behaald. Om ieder uit de droom te helpen, dat was niet het geval.

In een matige wedstrijd tussen Charlois en DRL was  wel verschil te zien in kwaliteit, maar DRL wist door een grote inzet ook goed tegenwicht te bieden en mogelijkheden te scheppen. Zelfs in het eerste kwart van de wedstrijd wist DRL een klein overwicht te creëren zonder  gevaarlijk te worden. Zo blijkt maar dat balbezit niet altijd tot gevolg heeft dat je wint. Dat mogelijk het warme weer een rol speelde bij het wat lage tempo in de wedstrijd was voor beide teams en feit en lastig. Blessures en een drinkpauze waren noodzakelijk om te laten wennen aan de hoge temperatuur. De voortreffelijk leidende scheidsrechter Wouter van der Geest onderkende dit probleem en genoot ook zelf van de daarbij behorende versnapering.

Wat zijn de wetenswaardigheden van de 1e helft. Er was veel inzet van DRL, maar altijd dreigde het gevaar van Charlois. Dit is natuurlijk niet toevallig omdat Charlois duidelijk meer punten heeft behaald dan DRL. Zonder dat het eigenlijk echt dreigend leek, bleek een uitbraak via het centrum toch de  inleiding tot de uiteindelijke ontknoping. Djensley Arkhurst wist na deze mooie aanval,  tot grote voldoening van de van Charlois aanwezigen,  te scoren en de stand op 0-1 te brengen. Binnen 10 minuten later wist Ibi Ozbilek de score uit te bouwen tot 0-2. De wedstrijd leek gespeeld, Charlois had mogelijkheden, maar DRL beet fel van zich af. Toeschouwers waren van mening dat er meer kans op 0-3 dan op 1-2 was.

Na een verfrissende rustpauze gaf het spel  hetzelfde beeld. DRL bleef zich stevig verzetten, maar het overwicht lag bij Charlois. Ondanks enige speldenprikken bleef de 0 voor DRL op het scorebord staan en wist Charlois evenmin tot scoren te komen. De verdienste van DRL was in ieder geval dat aan de sportieve plicht was voldaan. Sportieve plicht was niet alleen noodzakelijk, ook het eigenbelang speelde een rol. Gelukkig hoorden de spelers  dat ook Excelsior R had verloren, zodat nacompetitie behoud kan bewerkstelligen.

Charlois heeft uit de laatste 3 wedstrijden 1 punt nodig om te promoveren, dus we vertrouwen er op dat zaterdag 11 mei 2019 een feestelijke dag kan worden voor Charlois.