Simpele overwinning tegen fc Ijsselmonde

FC IJsselmonde 1

6 april 2019 14:30

J. (Jeroen) Noordhoek

6 april 2019 de wedstrijd tussen 2 fusieverenigingen te weten sv Charlois en fc IJsselmonde. De 1e wedstrijd was gewonnen door sv Charlois, maar er heerst een gezonde rivaliteit tussen beide verenigingen, die zowel op zaterdag als zondag nog een team laten vertegenwoordigen in de 3e klasse. Ik bedoel hiermee te zeggen dat meerdere verenigingen van dit probleem af willen zijn.

Maar niet alleen de rivaliteit speelt een rol, voor sv Charlois is het belangrijk dat zij resultaten behalen in verband met de stand op de ranglijst. De koploper treft bijna altijd meer tegenstand, dus er moesten wel mouwen worden opgerold. In de inleidende besprekingen was dat al meegedeeld, omdat fc IJsselmonde de laatste weken goede resultaten had behaald. Gelukkig bleek het vervolg van IJsselmonde niet te worden voortgezet en binnen 20 seconden was het door een goal van Dario Lara Olaya 1-0 na een foutje in de verdediging en afgestraft door Djensley Arkhurst met een pass naar Dario. Enige toeschouwers van fc IJsselmonde dachten dat het een grapje was, maar nadat zij overtuigd waren van de waarheid werd in de 3e minuut meegedeeld dat de stand 2-0 was door een geplaatst schot van Ibi Ozbilek. IJsselmonde hervond zich en ging meer weerstand bieden zonder echt gevaarlijk te worden. Het grootste gevaar was volgens toeschouwers een mogelijke handsbal in het strafschopgebied. Arbiter Noordhoek verweest dit naar het rijk der fabelen. Binnen enige seconden leek het wel kegelvoetbal van wege de frustratie over de mogelijk niet toegekende penalty. Ook het vervolg van de 1e helft gaf hetzelfde beeld te zien. IJsselmonde bood meer weerstand, maar Charlois had meer kwaliteit en bleef simpel overeind. Na de rust was de strijd eigenlijk gestreden, Charlois heerste en Dario wist na aangeven van Nayron al snel 3-0 te scoren. Dat bracht echt het verzet en simpel wist Ronnie Nouwen de stand op 4-0 te brengen en Joey Heinbroek maakte nog de 5-0 en 6-0. Een overwinning waar niets op was aan te merken en een mogelijk een vreugdevol einde zal geven.