Sv Charlois 1 za- DRL 1 za

DRL 1

1 december 2018 14:30

Vooraf aan dit verslag wil de verslaggever enige opmerkingen maken. Er kan niet gesproken worden van een ooggetuige verslag, omdat bij het scoren van de 1e 3 goals verslaggever andere werkzaamheden had en zodoende de goals heeft gemist. Tijdens deze afwezigheid werden de waarnemingen genoteerd door Rob Schraven en Jan Streefkerk, die niet kunnen worden beticht van enige objectiviteit. Voor het overige kunt u wel gebruik maken van eigen waarneming.
Het verslag is niet te splitsen in 2 helften met verschillende gezichten, maar in 25 minuten leuk voetbal, waarin Charlois aangaf terecht recht op een plaats had in de bovenste regionen en 65 minuten, waarin Charlois presteerde als een team in de onderste regionen bivakkeerde.
Allereerst het eerste gedeelte. In de 2e minuut ging Yassine el Garmouhi in een sneltreinvaart langs de tegenstander en gaf een afgemeten pass aan Joey Heinsbroek. Hij vond in de keeper een alerte tegenstander die het schot keerde. Het was echter uitstel want in de 8e minuut wist Yassine na een pass van Djensley Arkhurst weer een goede voorzet te geven, die door Ibo Ozbilek werd afgerond tot 1-0. Ook foutjes in de verdediging werden niet afgestraft, maar in de 19e minuut werd een mooie combinatie weer afgerond door Ibo en de stand op 2-0 gebracht. Binnen 4 minuten was het weer door Ibo 3-0 en in de 25e minuut door Joey Heinsbroek 4-0.
Daarna kregen we de overige 65 minuten. Overmoed komt voor de val is een bekende uitdrukking en was ook hier van toepassing. Uitverdedigen ging slordig en gemakzuchtig wat resulteerde in een kans die werd gestopt door Lorenzo van Trijp, maar onvoldoende werd verwerkt en de stand op 4-1 gebracht. Zou de rust enige opluchting geven, dan hadden we buiten de waard gerekend. Door te gemakzuchtig uitverdedigen, kreeg DRL de ruimte en werd gevaarlijk. Bij een wat lastige situatie en slecht dekken rolde 4-2 in de goal en aandacht was vereist. Dat het niet eenvoudig is de accu weer op te laden, bleek uit het vervolg. Reeds vaker is geschreven dat uit vrij simpele situaties toch kansen kunnen worden gecreëerd. Nayron Mathilda bracht de score met een beauty op 5-2.  De score werd nog 5-3, waarmee is aangegeven dat we en scorend vermogen hebben, maar als team bij de les moeten blijven.
Het verschil in de vorige wedstrijd en deze wedstrijd was uitermate groot, maar trainers en leiders moeten maar beoordelen wat er goed en fout is gegaan, echter de meesten hebben in de kantine de mening ondanks de kou al gegeven.
Spreekwoorden zeggen gelukkig veel.
Een zwaluw maakt nog geen zomer of deze Zelfs de beste breister laat weleens een steekje vallen.

Uw verslaggevers