sv Charlois (za) pakt periodetitel bij SC Excelsior

Excelsior R. 1

17 november 2018 15:00

Deze wedstrijd was voor Charlois uitermate belangrijk, omdat mogelijk een periodetitel zou kunnen worden behaald. Om alle spanning weg te nemen deel ik u mede dat dit inderdaad gelukt is. Dat dit zonder slag of stoot gegaan is, moet ik helaas ontkennen. Charlois had vanaf het begin tot het eind van de wedstrijd een overwicht, maar zoals gewoonlijk is een overwicht niet altijd een zekerheid voor een zege. De aanvallen van Charlois werden vooral opgezet via de linkerzijde waar Anthony Louter meer een linksbuiten was dan een verdediger. De laatste linie met Dwight Krolis en Ronny Nouwen heerste, maar door een klutsbal uit een vrije trap werd de stand toch 1-0. Het aantal keren dat Lorenzo van Trijp handelend moest optreden werd beperkt tot uittrappen zowel voor als na de rust. Charlois bleef veel sterker en kreeg ook kansen, maar het scoren gaat moeilijker af dan in het begin van de competitie. Elke aanval werd keurig opgezet, maar het laatste tikje ontbrak. De balsnelheid van Charlois was veel hoger en de druk op het doel van Excelsior nam toe. Eindelijk werd in de 30e minuut de ban gebroken, een vloeiende aanval en dat is niet overdreven, werd afgerond zodat de stand 1-1 was. Dat de supporters ook belangstellend naar de stand van DVO keken was niet verwonderlijk, want zij waren de naaste belager. In de laatste minuut voor de rust was het bijna 1-2, maar de paal voorkwam deze stand.
De rust ging dus in met een gelijke stand, die voor Charlois teleurstellend was, maar voor Excelsior een mogelijkheid voor een beter resultaat. In de 65e minuut was er een aanvallende wissel, een verdediger voor een aanvaller. Dat een trainer ook wel eens geluk moet hebben, blijkt uit deze wissel. Binnen 1 minuut wist Michael Miranda 1-2 te scoren, waarmee de ban gebroken was. Drie minuten later was het 1-3 waarmee de wedstrijd was gespeeld. Er waren nog kansjes, maar we hadden de indruk dat de periodetitel binnen was. Dat bleek bij het laatste fluitsignaal het geval te zijn, zodat een klein feestje kon aanvangen. Vooralsnog een goede start van de competitie en hebben vertrouwen in het vervolg, zodat het mogelijke doel bereikt kan worden.