Charlois (za) pakt winst in laatste fase bij Dilettant

Dilettant 1

9 februari 2019 15:00

Charlois boekte een knappe en minimale zege in blessuretijd in Krimpen aan den Lek bij Dilettant. Reeds na negen minuten kwam het elftal van Manuel Vissers op een 0-1 voorsprong door een ziedend schot van Raymond Verschoor. Een dikke twintig minuten later was het wederom Verschoor met een goede schuiver, die de 0-2 aantekende. Bot daarop werd Dilettant gevaarlijk en scoorde prompt de aansluitingstreffer; 1-2.

Na de pauze werd het een gelijkwaardig duel. De thuisclub kwam op gelijke hoogte met een ziedend schot, mede gedragen door de wind, van de spits van Dilettant en liet Lorenzo van Trijp kansloos; 2-2. Nadat scheidsrechter Van den Berg de blessuretijd liet doorspelen was het Djensly Arkhurst, die een identiek doelpunt scoorde als zijn collega aan de andere kant. Met een schot, ook mede gedragen door de straffe wind, werd de keeper van de thuisclub kansloos verslagen; 2-3. Een gelukkige, maar mede op basis van de eerste helft, een verdiende overwinning.

Charlois blijft nog steeds zes punten voor op concurrent VVOR. Zaterdag a.s. is de topper aan de Olegaarde tussen beide teams. Bij winst van de thuisclub wordt het ’gat’ groter. Bij winst van de equipe van Peter van Gestel wordt het alsmaar spannender in deze derde klasse C.