sv Charlois pakt kleine overwinning op Lekkerkerk

Ibi Ozbilek (schot)
Joey Heinsbroek (afstandschot)

20 oktober 2018 14:30

Na de moeilijke wedstrijd tegen DVO’ 32 weer een geduchte tegenstander. Op het gezicht lijkt het eenvoudig, maar analyse van de stand geeft aan dat er een degelijke defensie als tegenstander is.
Dat blijk ook in de eerste helft. Zodra Charlois de aanval zocht, groepeerde Lekkerkerk zich op de eigen helft. Dat wil niet zeggen dat er geen aanvallende impulsen waren, want met snelle uitvallen wisten ze toch gevaar te creëren. Verwend als het thuispubliek mogelijk is, komt al snel ter sprake dat er te traag wordt gecombineerd door Charlois, maar men vergeet dan de defensieve instelling van de tegenstander. Als een wedstrijd naar de mening van het publiek niet leuk is, komen de kenners langs de zijlijn tot volle wasdom. Opvallend was in ieder geval wel de mening van het publiek van sv Charlois iets anders was dan de mening van de supporters van Lekkerkerk.
Na een naar veler mening slap begin kreeg Yassine el Garmouhi in de 22e minuut een mogelijkheid, het schot had geen vaart en werd gestopt door de keeper Robin Schiedon. We houden het nu even bij de keepers want in de 45e minuut wist Lorenzo van Trijp, ondanks zijn lengte, fabuleus te redden op een bal. Dat was ook weer het geval in de 30e minuut toen een vrije trap goed werd ingeschoten door Ronny Nouwen en uit de kruising werd getikt door Schiedon. Vermeldenswaardig is nog de afgekeurde goal van Joey Heinsbroek. Supporters van sv Charlois waren van mening, dat de keeper de bal niet vast had, maar de (verder) goed leidende scheidsrechter Gijsbert Oudenaarden had een andere mening.
In de rust hoorden we van de supporters van Lekkerkerk dat het na de rust wel lastig zou gaan worden.

Na de rust waren er in beide teams enige wijzigingen aangebracht. Charlois koos voor nog meer druk naar voren en dit resulteerde in nog meer overwicht. Maar overwicht wordt niet altijd uitgedrukt in doelpunten en komen bovendien soms onverwacht.
De bal rolde vreemd, maar door de inzet van Yassine op een diep gespeelde bal van Mark Vuyk kwam de bal voor de intussen redelijk trefzekere voet van Ibi Ozbilek en scoorde een bevrijdende treffer. Daarna bleven de aanvallen komen, maar we misten net de laatste beslissende inzetten zoals bij Verschoor en Arkhurst. In de defensie werd soeverein gespeeld door de ”oudgedienden” Nouwen en Vreugd, uiteraard met de medewerking van de jongeren Andrader Freire, Louter en Thielman.
Dat had ook tot gevolg dat Joey Heinsbroek in de 60e minuut na goed doorzetten de stand op 2-0 kon brengen.
De wedstrijd was gespeeld en we kunnen zeggen dat de overwinning naar mijn mening verdiend was, maar wel een compliment aan de spelers, de scheidsrechter en het weer. Zo kan het gelukkig ook.