sv Charlois (za) loopt uit op concurrentie

Excelsior R. 1

2 februari 2019 14:30

De wedstrijd tegen Excelsior R in de eerste helft van de competitie was een benauwde overwinning van 2-3. Toch zou het op eerste gezicht, vanwege de stand op de ranglijst een mogelijkheid moeten geven om tot een overwinning te komen, ondanks de moeite in de eerste wedstrijd. Dat dit niet altijd het geval is, zal u blijken, niet alleen uit het verslag van de wedstrijd, maar vooral over de meningen na de wedstrijd tussen de verslaggever van het AD, de trainer, de scheidsrechter en de aanwezige bestuursleden. Het wedstrijdverloop was niet zoals verwacht. Excelsior nam het heft in handen dat in de 2e minuut resulteerde in een enorme kans op 0-1. Gelukkig of helaas (denk aan de voorkeur) werd de kans op eenvoudige wijze gemist. Excelsior bleef de bovenliggende partij in dit gedeelte van de wedstrijd, maar toch kreeg Charlois uit een stilstaande situatie een kans, die via de lat over ging. Charlois speelde niet best en Excelsior bleef gevaarlijk wat tot gevolg had dat in de 11e minuut werd gescoord en een stand van 0-1 op het scorebord kwam. Een vrije schop werd rommelig onderschept en op vele manieren fout verwerkt. In het verdere verloop ging echter blijken, dat de stand op de ranglijst toch wel tot uitdrukking kwam. Charlois werd sterker, zonder goed te spelen en Excelsior voelde de druk van de voorsprong die ze wilden verdedigen. Na de 20e minuut wijzigde het spelbeeld definitief. Deze mening werd niet gedeeld door spelers van Excelsior, die van mening waren dat de 1e helft zeker in hun voordeel was. Dat de lijstaanvoerder niet gewend is aan een achterstand geeft ook een zekere druk. Gelukkig werd er in het vervolg beter gecombineerd en uit een aanval via Yassine el Garmouhi kwam de bal voor de, gelukkig goede voet, van Raymond Verschoor, zodat de stand toch nog 1-1 werd. Niet alleen de speelhelft van Charlois werd gebruikt, want een gevaarlijke vrije trap van Excelsior werd gekeerd door de lat, hoewel Lorenzo van Trijp van mening was dat hij dit zag. In de 40e minuut het laatste wapenfeit in de 1e helft voor het doel van Excelsior. De bal werd door de aanvallers van Charlois en door de verdedigers van Excelsior gemist.
In de rust werd Ibo Ozbilek gewisseld vanwege een nare overtreding in de 1e helft. Zoals in de aanhef al is aangegeven waren er in deze wedstrijd verschillende meningen. Was dit een bewuste overtreding tegenover de topscorer of niet. De aanwezigen moeten hun mening maar geven, de uitslag was onbeslist. Gelukkig ging het spel verder en in de 63e minuut leek de ban gebroken door weer een doelpunt van Raymond. Deze 2-1 brak het verzet en speelde Charlois soepel verder. Drie minuten later was het Verschoor, Nouwen of een eigen doelpunt en was een overwinning voor Charlois binnen handbereik. Dat in de 76e minuut Joey Heinsbroek werd getorpedeerd in het strafschopgebied en werd bestraft met een door Nayron Mathilda benutte strafschop was voor de statistiek.
Het napraten gaf nog wel enige discussie, maar allen waren het met elkaar eens dat Charlois voor de rust niet best had gespeeld en Excelsior een lastige tegenstander was, op welke wijze dan ook. Dat de meningen hier duidelijk verdeeld waren, zal u intussen ook duidelijk zijn geworden. POSITIEF is gelukkig te melden dat allen met een prettig gevoel naar huis gingen, supporters, trainers, verslaggever en scheidsrechter. Dat er later nog een meevaller kwam vanwege het verlies van VVOR en DVO is niet van invloed geweest op de stemming.