sv Charlois in slechte wedstrijd langs CION

CION 1

23 maart 2019 14:30

R. (Roel) Groenewegen

Ik wil deze weergave in 3 gedeelten verdelen.
  1. Het negatieve
  2. Het verslagje
  3. Het positieve
1
Het was een heel slechte wedstrijd. Ik kan en wil dit natuurlijk alleen maar beoordelen vanuit het oogpunt van sv Charlois. Het spel was niet verzorgd en de tegenstander had meer oog voor destructie dan voor voetbal. Volgens sommige spelers was de toestand van het veld ook niet ideaal, maar we spelen tenslotte 3e klasse. De scheidsrechter deelde het niveau van beide teams en floot een slechte wedstrijd. Ik hoop voor de teams en voor de scheidsrechter dat deze dag voor allen een minder goede dag was. Als negatief is ook nog aan te merken het gedrag van een begeleider van de ontvangende vereniging tegenover zijn spelers , of omgekeerd waarbij Slovodan Dutina de helpende hand moest toesteken. Voor de teamgeest niet bepaald leuk.

2
Bij Charlois moeten de keepers om hun plaatsje vechten, mogelijk ontstaat er dan spanning. Het gevolg was dat Linber van der Horst in het begin wat last had wat in de 7e minuut een kansje opleverde voor CION. Tot aan de 26e minuut was er weinig te genieten, Charlois had een veldoverwicht, maar door de onverzettelijkheid van CION waren er geen mogelijkheden. Hun inzet was prijzenswaardig, wat niet wil zeggen dat dat er bij Charlois geen inzet was. (de verwachtingen zijn misschien te hoog). In de 29e minuut was er een behoorlijke aanval, maar Ibi gaf een rollertje op de goal.  Net voor de rust kreeg CION vleugels en maakte gebruik van minder goede organisatie in de verdediging van Charlois. Hoewel de aanvaller van CION in een duidelijke buitenspelpositie stond, liet de scheidsrechter doorspelen (zie gedeelte 1) en scoorde 1-0. In de resterende minuten van de 1e helft werd Charlois wakker en zette meer druk, maar zonder resultaat.
De 2e helft een groot veldoverwicht voor Charlois, maar vooral Nick Buuron bleef een plaag voor Charlois. Ook zijn medespelers maakten door hun fysieke instelling het uitermate moeilijk voor Charlois. Dat er regelmatig spelers ten gronde gingen van CION lag volgens mij niet aan de fysieke kracht van Charlois, maar zal zeker onderzocht worden bij CION. Omdat er geen ruimte kon worden gevonden door Charlois en het verweer van CION gingen ook de “bepalende” spelers fouten maken die we niet gewend zijn. In de 70e minuut weer een aanval die volgens de scheidsrechter onrechtmatig werd gestuit door de doelman van CION. De toegekende strafschop werd feilloos benut door Nayron Mathilde en bracht de stand op 1-1. Charlois bleef drukken, hetgeen ook ruimte gaf voor CION. In de 89e minuut kwam CION echter niet meer onder de druk uit en wist Miquel Lopes-Silva op miraculeuze wijze nog 1-2 te scoren.
3
Het positieve tot besluit is voor Charlois dat de directe concurrent punten heeft verspeeld. Opvallend was naar mijn mening echter de opstelling van de spelers van CION na de wedstrijd. Zij moesten in de laatste minuten hen meerdere erkennen in Charlois, maar waren uitermate fair in het dragen van het verlies, hoe teleurstellend ook voor hen.