sv Charlois laat winst aan Oliveo

Oldegaarde 665
3084AA
ROTTERDAM

Op Sportpark Charlois verloor de thuisclub met 0-2 van Oliveo uit Pijnacker. De punt voorsprong op Charlois werd uitgebouwd tot vier punten.

Charlois heeft het aan haarzelf te danken, dat het verloor van de medekoploper. (met Zwarte Pijl samen). Het creëerde zo goed als niks aan kansen en doelpogingen. Het op de counter voetballende Oliveo bakte er ook weinig van in de eerste helft. Het enige wapenfeit was gelijk een doelpunt. Uit een vrije trap kopte Oliveo fraai in de kruising.

Na de pauze was het hetzelfde beeld. Welgeteld twee pogingen verdienden een beter lot van Charlois. Youssef Abarkani vond keeper Peter-Paul de Rotte op zijn weg en invaller Ted Nath Vita zag zijn inzet op de lat eindigen. Daarentegen scoorde Oliveo wederom uit een counter. De achterhoede was niet bij de les en verzaakte om goed in te grijpen. Na de sof van vorige week in de bekerwedstrijd tegen Be Fair volgde nu weer een verliespartij. Volgende week is er kans op revanche uit bij CVC Reeuwijk. Verder was het jammer, dat de dienstdoende scheidsrechter zijn eigen wedstrijd liep te fluiten. De trainer wegsturen, alsmede de grensrechter. Gele kaarten geven aan beide kanten en na afloop blijkt dat alleen de thuisclub hiermee geconfronteerd werd. De gasten bleven gevrijwaard….Hij kwam heel laat aan, zodat de wedstrijd twintig minuten later begon en van een bestuurskamer had hij nog nooit gehoord. Zijn contact liep alleen met de teammanager. Zowel voor- als na afloop was hij in geen veld of wegen te zien. Zijn excuus; ik ga naar Sparta. De vraag rijst dan ook waarom hij zo laat aankwam …. Maar het lag zeker niet aan de scheidsrechter, dat Charlois verloor. Het moet de hand in eigen boezem steken.
Foto’s ©Han Steenbeek