Moeizame overwinning op laagvlieger DHL

Oldegaarde 665
3084AA
ROTTERDAM

Op Sportpark Charlois won de thuisclub nipt met 3-2 van DHL uit Delft. Een overwinning, die gepaard ging met slecht voetbal van beide kanten en waarin Charlois talloze kansen onbenut liet.

Aad Broekhuizen, de assistent-trainer van Charlois kon niets anders dan beamen, dat het voetbal niet optimaal was. "De wedstrijd zag er zeker niet goed uit en wat een kansen werden
er gemist. Dan maak je het zo moeilijk voor jezelf". Dit was zeker waar en dat terwijl de wedstrijd zo goed begon. Joshua Hassell werd de diepte ingestuurd en scoorde fraai de 1-0. Maar nog geen twee minuten later was het gelijk. Abdessamad Amakran scoorde de 1-1 en liet keeper Lorenzo van Trijp kansloos met een schot in de kruising. DHL had twee handenbindertjes en onze verdedigers hadden weinig vat op hen. Amakran en Hamza Chikhi waren regelmatig een plaag.

CORNER
Het was ook niet gek, dat DHL op voorsprong kwam. Charlois beloonde zelf haar tegenstander. Uit een corner werd zo weinig mee gedaan, dat DHL via Amakran kon scoren; 1-2. Dit tekende het beeld, dat het verloop vorm gaf. Heel veel balverlies en fraaie kansen van o.a. Bobby Schmidt en Jeffrey Pols werden gemist. De gelijkmaker viel toch. Youssef Aberkani verschalkte keeper Kevin de Goeijer met een lob. Niet veel later zorgde Schmidt toch voor een voorsprong voor de Rotterdammers. Hij zelf werd onderuit gehaald in de zestienmeter en benutte de toegestane strafschop. Dit was ook de ruststand. De tweede helft veranderde niet meer. Zowel de stand als het spelbeeld van beide teams was van een matige kant en kansen missen was besteed aan Charlois en ook nog een aantal voor het team uit Delft. Broekhuizen: "Het was slecht, maar we hebben drie punten en dat telt". Ja, daar was geen speld tussen te krijgen. Om met de sponsor van de wedstrijdbal te praten: "Kat in het bakkie". (kattenluikinglas.nl)
Foto’s ©Han Steenbeek