sv Charlois royaal langs FC IJsselmonde

Oldegaarde 665
3084AA
ROTTERDAM

De ‘Rotterdam-Zuid derby’ tussen Charlois en IJsselmonde is in het voordeel geëindigd voor de thuisclub aan de Oldegaarde in de derde klasse C. Met 4-0 versloeg Charlois haar opponent. Door dit resultaat staat het nu op de gedeelde tweede plaats met LMO. Mede plaatsgenoot in Rotterdam-Zuid. Oliveo en Zwarte Pijl staan met 1 punt meer op de gedeelde eerste plaats.

Aad Broekhuizen, assistent-trainer van Charlois vond het geen beste wedstrijd van beide kanten, maar gaf wel aan, dat zijn team dik verdiend gewonnen heeft. Over de gehele wedstrijd genomen klopte dit wel. De thuisclub begon voortvarend. In de zevende minuut kwam het op een 1-0 voorsprong door een magnifieke vrije trap in de kruising van Youssef Abarkani. Keeper Imerson Fortes was kansloos. Het spel golfde op en neer en IJsselmonde had pech, dat een schot van Marnix Sonneveld op de paal belandde. IJsselmonde werd steeds gevaarlijker, maar kon het vijandelijke net niet vinden. De ruststand bleef zodoende op een schamele voorsprong van Charlois. Na de pauze werd Charlois sterker en kwam het goed uit de kleedkamer.

UIT HET BOEKJE

IJsselmonde, dat niet op volle oorlogssterkte kon aantreden werd verder in de verdediging gedwongen. De thuisclub werd feller en verdubbelde haar voorsprong. Een perfect opgezette aanval via Jeffrey Pols en Antonie Louter was er een ‘uit het boekje’. Laatstgenoemde lag de bal ‘panklaar’ neer voor Pols; 2-0. Niet veel later werd het door een hard schot van Joshua Hassell 3-0 en de eindstand van 4-0 werd wederom bepaald door Aberkani met zijn tweede doelpunt van de wedstrijd. Scheidsrechter Durgunsu floot een goede wedstrijd in deze sportieve wedstrijd, maar moest wel twee gele kaarten uitdelen aan Charlois door domme acties van de spelers zelf. Een fraai resultaat voor coach Mauri Cabeza en assistent Broekhuizen. Met drie opeenvolgende overwinningen behoort het nu tot de sub top.

Foto’s ©Han Steenbeek