sv Charlois (zo) wint oefenderby van Spartaan’20

Spartaan'20 comb (zon)

29 augustus 2021 14:00

Op sportpark Charlois aan de Oldegaarde vond de herhaling plaats van de ‘oefenderby’ van twee weken geleden toen beide teams ook tegen elkaar speelden. Waar toen de stand gelijk bleef met 1-1 werd het nu in een sportieve wedstrijd een ruime overwinning voor de thuisclub. Met 5-1 werd Spartaan’20 2 verslagen.

De eerste tien minuten was het op het redelijke drukke Sportpark Charlois een vlakke partij. Het eerste gevaar van de thuisclub viel echter niet veel daarna. Een inzet van Paulo Garcia Mendes eindigde via de goalie op de lat en kon daarna weggewerkt worden door de verdediging van de gasten. Vlak daarna was er een vervelende blessure voor een Spartaan’20 aanvaller. Met een armblessure moest hij het veld verlaten. Charlois kwam op het halfuur op voorsprong. Uit een corner kon aanvoerder Jack Punselie raakschieten; 1-0. Vlak voor het rustsignaal verdubbelde Garcia Mendes de score. Uit een goede trekbal van Oda Delgado liet Garcia Mendes het net bollen; 2-0. Niet veel later moest keeper Dennis van Rosendaal van de thuisclub al zijn talenten gebruiken om een inzet van één der aanvallers van Spartaan’20 te verijdelen.

JEFFREY VAN VEEN
Na de pauze werd de score verder uitgebreid. Jeffrey van Veen, die zijn overschrijving naar WCR had ingetrokken, gaf een fraaie voorzet op Jeffrey Pols. Diens kopbal betekende 3-0. Een dikke tien minuten voor tijd scoorde het zeer jeugdige Spartaan’20 haar eretreffer. Heel slecht wegwerken betekende via Jeffrey Fabies de 3-1. In de laatste fase van de wedstrijd werden door de thuisclub nog vele kansen om zeep gebracht, maar in één minuut tijd werd het nog 4-1 door een eigen doelpunt van Guillermo Rietveld en Pols zorgde met een mooie kopbal, dat de stand op 5-1 vermeld kon worden.  Niet onvermeld mag worden, dat de beste man op het veld Scheidsrechter J.van Schooneveld was. Hij voelde perfect de wedstrijd aan. Joop Warner, trainer van Charlois was tevreden: "In alle opzichten was het een nuttige oefenwedstrijd. De jongens waren gretig en er zaten vaak goede gedachtes aan het spel. Wij konden veel uitproberen wat op de trainingen geoefend is. Ja, ik ben blij met deze wedstrijd. Ik ben dan ook heel tevreden”.