Wervelend sv Charlois (zo) verslaat Alphen

Sportlaan 9
2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN

Het keurkorps van het trainersduo Joop Warner/Aad Broekhuizen heeft een klinkende overwinning behaald tegen Alphen in het plaatselijke Alphen aan den Rijn. Met maar liefst 1-6 werd deze bekerwedstrijd in haar voordeel beslist en hierop viel niets af te dingen.

Joop Warner: “ik heb genoten. Ondanks een aantal minpunten. Wat een heerlijke wedstrijd”.
Na een dik kwartier kwam Charlois op achterstand. Slecht en naïef verdedigen kostte een tegendoelpunt en goalie Dennis van Rosendaal kon niets anders doen dan de bal uit het net halen; 1-0. Na deze domper werd het door de enorme veerkracht van de Rotterdammers de stand op 1-1 gebracht. Vanaf de aftrap lanceerde aanvoerder Jack Punselie Steven Miranda Inocencio en met een bekeken schuiver tekende hij voor de gelijkmaker. Niet veel later werd er orde op zaken gesteld en Paulo Garcia Mendes bediende Chemano Cruden en de laatste liet de Alphen doelman kansloos; 1-2. Deze stand betekende ook de ruststand.

DICTEREN
Voor het tweede bedrijf gingen de weinig aanwezige supporters er even goed voor zitten. Zou Charlois doordrukken of de kleine voorsprong verdedigen? Alphen vorige seizoenen bovenin meedraaiend kreeg de deksel op haar neus. Charlois dicteerde de gehele tweede helft en met schitterende uitgespeelde spelmomenten lieten zij niks heel van haar tegenstander. De Miranda Inocencio, Jeffrey van Veen en tweemaal Jeffrey Pols bepaalden de eindstand op 1-6. Bovendien werden nog diverse kansen ‘om zeep geholpen’, maar dat deed niets af aan het spel en inzet. Een wervelende show van een gemotiveerd Charlois. Warner: "zoals ik eerder aangaf heb ik toch nog wat kritiek, maar vandaag heb ik een team gezien wat voor elkaar werkte en elkaar de bal gunden. Wat resulteerde in hele mooie uitgespeelde doelpunten. Ja, dat was best genieten”.