sv Charlois (zo) verliest bij Kethel Spaland

3123EP
SCHIEDAM
tel. 010-4709362

De bekerwedstrijd tussen het Schiedamse Kethel Spaland en Charlois is in een ruime zege geëindigd voor de thuisclub. Met een 3-0 nederlaag konden de Rotterdammers huiswaarts keren.

Coach Joop Warner, die deze dag jarig was, kreeg geen cadeau in de vorm van een overwinning. Bij een zege was het team van Charlois naar de volgende ronde gegaan. Deze eer is nu aan Kethel Spaland vergeven. Warner: “Ook al is het een bekerwedstrijd dan wil ik winnen, maar dat besef mistte ik bij het team”. Warner had geen ongelijk. De volledige eerste helft was van een matig gehalte aan beide kanten. Tempoloos voetbal en verkeerde aannames waren legio. Gevaar aan beide kanten was er nauwelijks, maar de thuisclub slaagde er toch in om in nog geen vijf minuten voor de rust tweemaal te doelpunten.  Na de pauze geloofden beide teams het wel en via naïef verdedigen kon de thuisclub nog eenmaal het net laten bollen.

JEUGDSPELERS
Positief was wel, dat twee jeugdspelers bij Charlois hun debuut konden maken bij de zondag senioren. In de tweede helft mochten zij de volledige vijfenveertig minuten hun talent tonen. Buba Fortes Boaventura en Amine el Aissati deden het zeker niet onverdienstelijk, maar zij konden ook niet een positieve wending aan de uitslag bewerkstelligen. Assistent-trainer Aad Broekhuizen was reëel in zijn betoog: “Tot de 40e minuut was het bij ons redelijk, daarna bakten wij er niet veel meer van, ook nog positief was wel, dat wij twee jeugdspelers konden laten debuteren”. Warner was het hier mee eens: “De ervaren jongens lieten ons een beetje in de steek. Ook speelden teveel jongens uit de organisatie. Da’s jammer, maar een goede les als volgende week de eerste competitiewedstrijd aanbreekt”.