sv Charlois (zo) wint van Spartaan’20 2

Spartaan'20 comb (zon)

23 augustus 2020 14:00

Op Sportpark Charlois - de thuishaven van sv Charlois - aan de Oldegaarde versloeg de thuisclub het reserve team van ‘buurman’ Spartaan’20 met ruime cijfers. De laatste tien minuten van deze wedstrijd waren de beste en meest spectaculaire momenten voor de talrijke toeschouwers. Met de stand van 3-1 in het voordeel van de thuisclub liep het uit naar een ruime overwinning van 5-2.

Vanaf de aftrap was een niet geconcentreerd thuisteam aan het zoeken. Vooral de jeugdige tegenstanders waren een plaag met snelheid. Na een tiental minuten werd Charlois ’wakker’ en vooral fysiek waren zij haar tegenstander de baas. Het kwam dan ook op voorsprong. Jeffrey van Veen - die net als zijn broer Kevin hun overschrijving hebben teruggetrokken naar VVGZ - scoorde beheerst 1-0. Op slag van rust werd het toch gelijk. Een wonderschoon doelpunt via een omhaal - weliswaar in buitenspelpositie - betekende de gelijkmaker.

Na de pauze werd door Charlois meer orde op zaken gesteld. Bobby Schmidt raakte eerst de lat en via een omweg belandde de bal bij aanvoerder Jack Punselie, die met een snoeihard schot de goalie van Spartaan’20 kansloos liet; 2-1. Niet veel later werd het 3-1 door Jeffrey Pols na een goede actie van Schmidt. Zoals eerder aangegeven met nog een dikke tien minuten te gaan werd het scoreverloop uitgebreid.

SPEKTAKEL

Na een handsbal in het strafschopgebied wees de goed leidende M.Lopes de bal op de stip. Jeffrey van Veen nam zijn verantwoording, maar schoot slap tegen de doelman op. De terugspringende bal was een zekerheidje voor broerlief Kevin dacht een ieder, maar ook hij schoot de bal tegen de zeer goed verwerende doelman op. Na deze handeling belandde de bal bij een van de voorwaartsen van zijn team en met een droge schuiver maakte deze de 3-2. Uit de aftrap was het gelijk Schmidt, die met een daverend schot de 4-2 liet aantekenen. Op het einde was het weer Pols, die de eindstand aantekende; 5-2.

Een ruime overwinning voor de thuisclub, die zeker verdiend met ruime cijfers deze oefenwedstrijd besliste in haar voordeel.