Nipte zege Antibarbari bij sv Charlois (zo)

Antibarbari 1 (zon)

16 augustus 2020 14:00

J. van Schooneveld

Op het uitermate warme complex aan de Oldegaarde streden de thuisclub en Antibarbari onder leiding van coach Patrick Kok om de zege in deze oefencampagne. Met 0-1 trokken de ‘Toepad bewoners’ aan het langste eind.

Scheidsrechter J.Van Schooneveld uit Rockanje, die weer voortreffelijk floot, lastte genoeg drinkpauzes in en dat was niet onlogisch. Antibarbari, met 22 frisse voetballers aan de start verdeeld over beide helften, liet in het tweede bedrijf zien, dat er een aantal goede voetballers in haar selectie aanwezig zijn. De thuisclub van het duo Warner/Broekhuizen was zeker in de eerste helft aardig op dreef. In het eerste kwartier leverden twee vrije trappen van aanvoerder Jack Punselie net niet het geluk om de score te openen. Antibarbari hiertegen kon slechts één doelpoging wagen, maar dit leverde niets op. Een goede kans was ook weggelegd voor Jeffrey Pols, na een perfecte steekpass van Rick dos Santos. Pols kon het jammer genoeg niet afmaken. Aan de andere kant kon ook Antibarbari vlak voor de rust niet profiteren van een enorme blunder achterin. Zodoende bleef de stand in de rust doelpuntloos.

De tweede helft kwamen de bezoekers op voorsprong. Een ‘droog schot’ vanaf een kleine elf meter was voldoende voor Daniel Smits en bezorgde zijn team niet onverdiend een voorsprong. Niet veel later kon de stand verdubbeld worden. Punselie beging een overtreding in het strafschopgebied en Schooneveld wees terecht naar de stip. Goalie Dennis van Rosendaal, die in de tweede helft Justin Poulisse verving, reageerde bekwaam op het schot van Lars Ockenburgh en keerde de strafschop met een katachtige save. Verder kon Charlois hier niet veel tegenover stellen. Sommige spelers haalden zich uit haar eigen spel door teveel te praten. Jammer, maar wel een goede les en zeker tegen een tweede klasser kan dat opbreken. Aad Broekhuizen had het nog aangegeven in de rust, maar kon het toch niet voorkomen. „Jammer, maar inderdaad een goede les voor de komende wedstrijden”, aldus Broekhuizen. Ook collega Kok was nog niet tevreden met het spel van zijn equipe, „Maar ik moet de juiste formatie nog zien te kneden. Wij hebben nog even voordat de competitie begint”.