sv Charlois verliest eerste oefenwedstrijd

Oldegaarde 665
3084AA
ROTTERDAM

Op het eigen sportpark verloor Charlois de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen. De derby tegen BZC/Zuiderpark ging nipt verloren met 1-2.

Een gelijkspel was zeker verdiend geweest in de verschrikkelijk hitte op het kunstgras. Hoewel om 12 uur werd gestart was het bijzonder warm. De spelers hielden zich kranig in deze hitte.

De thuisclub kwam met 1-0 voor door een eigen doelpunt van een verdediger van de tegenstander. Zeker twee goede kansen werden nog gemist door Charlois, derhalve bleef de 1-0 ruststand staan. Trainers Mauri Cabeza en Aad Broekhuizen wisselden vele spelers om iedereen in actie te zien komen. BZC/Zuiderpark bleek effectief in het resterende gedeelte en ex-speler van Charlois Kenny Papa bepaalde de eindstand met twee mooie doelpunten en bepaalde de eindstand op 1-2. Ondanks de goede opkomst van de trainingen afgelopen week ging de eerste oefenwedstrijd verloren. De competitie is het belangrijkst. De oefenwedstrijden lenen zich onder ander om ritme pp te doen en conditioneel sterker te worden. Ook een compliment aan scheidsrechter Wesdorp, die prima floot.

Komende zaterdag weer een oefenwedstrijd thuis om 14.00 uur tegen competitiegenoot LMO.

Foto’s©Han Steenbeek