Charlois (zo) laat punten liggen bij SC Emma

Halmaheiraplein 8
3312GH
DORDRECHT

Aan de Reeweg in Dordrecht konden de drie punten, in het nieuwe uittenue met de Rotterdamse elementen, niet meegenomen worden naar Rotterdam. Een zure nederlaag van 2-1, na een 0-0 ruststand, tegen Emma was debet aan het resultaat.

Aad Broekhuizen, de assistent-trainer was terneergeslagen door dit resultaat: "Ongelooflijk, dat wij minimaal geen punt meenemen. De eerste helft waren wij echt goed. Emma wist niet waar het moest zoeken”. Charlois ging voortvarend van start en Emma liep achter de feiten aan. Charlois kreeg genoeg kansen om de score te openen. Echter Luciano Hall en Paulo Garcia Mendes konden de geboden kansen niet verzilveren. Daartegenover zag Emma eenmaal kans om te doelpunten, maar keeper Dennis van Rosendaal was hier niet van onder de indruk. De grootste kans was voor Hall. Bijna op de doellijn staande kopte hij de voorzet over het doel wat ook het laatste wapenfeit was in de eerste helft.

CONCENTRATIE
Na de pauze begon Charlois weer goed en Rick dos Santos kon de wedstrijd openbreken. Met een laag schot verschalkte hij de goede Dordtse doelman. Niet veel later kwam Emma op gelijke hoogte. Achterin liet men ongeconcentreerd de spits van Emma alleen voor Van Rosendaal verschijnen en dit betekende de gelijkmaker. Niet veel later ontliep de voorwaarts van Emma de buitenspelval en zorgde onterecht voor een 2-1 voorsprong. Charlois gooide nu alles op de aanval en wilde koste wat het kost de gelijkmaker forceren. De doelman was echter een sta-in-de-weg en behield verder zijn doel schoon. Charlois met een kater achterlaten. Broekhuizen: "Wij hadden vandaag een paar uitblinkers. Zij lieten zich goed gelden, maar helaas leverde dit niets op. Dit is nu de derde achtereenvolgende wedstrijd waarin wij in die wedstrijden minimaal een punt hadden verdiend. Helaas, dat is voetbal”.