Charlois (zo) laat weer punten liggen

RCD 1 (zon)

10 april 2022 14:00

N.A. Laros

Sportpark Krommedijk
Reeweg Oost 265
3312LK
DORDRECHT

De uitwedstrijd op Sportpark Krommedijk bij RCD (Racing Club Dordrecht) leverde een ‘brilstand’ op. Met meer precisie hadden drie punten meegenomen kunnen worden naar Rotterdam.

Man, man, man” reageerde assistent-trainer Aad Broekhuizen. “Wat een kansen hebben wij gemist”. Dat klopte. Maar ook de Dordtse doelman was goed in vorm. Hij verijdelde onder andere schoten en kopballen van aanvoerder Jeffrey Pols. Ook jeugdspeler Sem Meulstee maakte het de defensie van RCD moeilijk. Jeffrey van Veen zorgde met zijn fraaie voorzetten ook voor gevaar, maar het vizier van Charlois was niet scherp genoeg.

De tweede helft gaf eenzelfde beeld. Charlois had een veldoverwicht, maar de geboden kansen leverden niks op. Ook RCD kwam na de hervatting vaak voor het doel van Dennis van Rosendaal, maar hoefde niet genoeg moeite te doen om RCD van scoren af te houden.

PENALTY
Na een kwartier in de tweede helft zagen velen Charlois doelpunten. Althans de wens was de gedachte, maar de zeker niet onverdienstelijk voetballende Rick dos Santos faalde van de elfmeter stip, nadat scheidsrechter Laros, die heel goed de wedstrijd in handen had, Charlois een terechte penalty toekende, nadat Pols in de zestien meter werd gehaakt. Pols: “Ja, als hij hem had gemaakt dan is het hosanna, maar ja mist iemand een penalty dan is het een probleem”. En dat is ook zo natuurlijk. De laatste tien minuten mocht veteraan Dennis Hol nog even zijn rentree maken. Hij hielp in ieder geval de nul te houden. Charlois had meer verdiend, maar als je niet scoort win je niet. “Complimenten moet ik toch wel maken aan het hele team”, opperde Broekhuizen. “Natuurlijk mistten wij een aantal spelers, maar ik zag ook, dat een aantal jongens beter waren dan de afgelopen weken. De vorm komt bij hen terug. Het is alleen jammer, dat je jezelf vandaag niet beloont. Als er één had moeten winnen waren wij het wel. Het geeft in ieder geval weer een boost, daar wij driemaal achter elkaar hebben verloren”.