sv Charlois (zo) pakt winst in slotfase op RCD

3084AA
ROTTERDAM
tel. 010-4801176

Op het redelijk drukbezochte Sportpark Charlois (ondanks de marathon) pakte de thuisclub in een matige wedstrijd de volle winst op het Dordtse RCD. In de slotfase werd tweemaal een achterstand omgebogen in een 4-3 overwinning. Een goede rehabilitatie van de grote nederlaag van 8-0 vorige week bij SC Gastel.

Het was puzzelen voor het duo Joop Warner/Aad Broekhuizen. Liefst vijf spelers ontbraken door blessures en schorsingen. Toch stond er een goed elftal op het veld. Alleen was het blijkbaar wennen, want de eerste fase van de eerste helft was duidelijk voor RCD. Niet gek was het ook, dat zij met 0-2 voorkwamen. Na een dik kwartier scoorde Dennis Zoomer de 0-1, die van alle vrijheid kon genieten. Niet veel later werd het 0-2 door een toegekende strafschop toegekend door invaller scheidsrechter Durgunsu, die na afloop wel toegaf, dat hij een vergissing maakte. Kevin van Veen blokte met een goede tackle de bal in een duel met Daniel Zoomer in het strafschopgebied, maar Durgunsu zag dit op dat moment anders. Lars Pieters maakte dankbaar gebruik; 0-2. Na een mislukte kans vlak voor rust van Luciano Hall was het aanvoerder Jeffrey Pols, die met een sterke en goede individuele actie de 1-2 vlak voor rust inschoot in de kruising vanaf de zijkant. Dit was lekker rusten voor de Rotterdammers en gaf meer hoop zo vlak voor de thee.

ELEMENT
De tweede helft was Charlois duidelijk meer in haar element en invaller Bobby Schmidt zag zijn inzet op de kruising belanden. De gelijkmaker viel toch. Jeugdspeler Sem Meulstee, die zijn debuut maakte in het eerste elftal, was net ingevallen en zag tot grote vreugde van alle spelers met een fraaie omhaal de 2-2 aantekenen. Lang kon Charlois niet genieten want Robbert van der Weide mocht geheel vrij op doelman Dennis van Rosendaal afstormen en voorzag zijn elftal weer voor een voorsprong; 2-3. Toch toonde de thuisclub weer veerkracht. Een paar minuten later was het Pols, die raakte kopte uit een hoekschop; 3-3. Nadat in de slotfase nog een doelpunt werd afgekeurd door Durgunsu wegens vermeend buitenspel van Oda Delgado van Charlois was het wederom Pols, die in blessuretijd de winnende treffer liet aantekenen; 4-3. Gezien de tweede helft was dit zeker een verdiende overwinning voor Charlois. Assistent-trainer Broekhuizen was in zijn nopjes met deze eigenlijk niet meer verwachte overwinning: “De eerste helft was van onze kant zeer zwak en er werd angstig gevoetbald. De tweede helft zag ik karakter van alle veldspelers en dit betekende een zwaarbevochten overwinning, maar zeker niet onverdiend”.