sv Charlois (zo) pakt eerste overwinning in deze competitie

ROTTERDAM

sv Charlois (zo) pakt eerste overwinning in deze competitie
Han Steenbeek

Op het drukbezochte Sportpark Charlois pakte de thuisclub een nipte overwinning op Virtus uit Zevenbergen. Met 3-2 konden de eerste punten uit deze competitie worden bijgeschreven voor het trainersduo Joop Warner/Aad Broekhuizen in de derde klasse B.

Hier staat een gelukkige trainer”, glunderde na afloop coach Warner. “En ik denk, dat de toeschouwers ook een leuke en sportieve wedstrijd hebben gezien”. Daar was niks over gelogen. Vrij snel na de aftrap volgde het eerste gevaar voor het doel van Virtus. Een afgemeten voorzet van Jeffrey van Veen op Jeffrey Pols, maar diens kopbal ging net over. Niet veel later mistte Thom van Santbergen van de gasten een riante kans. Vlak daarna was het wel raak. Uit een strak genomen hoekschop knalde Danny van Oomen hard raak en liet doelman Dennis van Rosendaal van Charlois kansloos; 0-1. Virtus kwam gelijk goed in haar spel en dicteerde de wedstrijd. Op het halfuur moest Julio Clijdesdale van Charlois geblesseerd het veld verlaten. Warner herstelde het centrum met Jack Punselie in het centrum. Zijn middenveldplaats werd overgenomen door Gento Bröckling.

BLESSURETIJD
Charlois herstelde zich enigszins na deze wisseling en in blessuretijd doelpuntte het zelfs tweemaal. Uit een vrije trap kon Punselie net zijn kruin achter de bal krijgen en zorgde voor de gelijkmaker: 1-1. Een minuut later was het Paulo Garcia Mendes, die met een kanonskogel doelman Rick Luykx kansloos liet; 2-1. Een heerlijke opsteker om zo ‘aan de thee’ te gaan voor Charlois.

Na de pauze kreeg Rick dos Santos een dot van een kans maar mistte jammerlijk. Pols kreeg ook nog een kans maar de goalie van Virtus redde bekwaam. Toch kwam Charlois op een 3-1 voorsprong. Dos Santos maakte ‘zijn fout’ goed en scoorde uit een mooie pass met de binnenkant voet de 3-1. Virtus was geen schim meer van voor de pauze en het wachten was op de 4-1. Ettelijke kansen werden nog gemist en Virtus putte toch nog moed om minimaal te scoren en dat deed zij ook. Ook weer ver in blessuretijd - niemand begreep waarom scheidsrechter O. Ceyhan, die consequent goed floot, zoveel tijd bijtrok voor zowel de eerste als tweede helft - kwam het op 3-2 door slecht verdedigen. Van Santbergen trok de trekker over. Niet veel later was het nog billenknijpen, maar via allerlei kunstgrepen werd het doel verder schoongehouden en zodoende behaalde Charlois drie mooie punten aan het begin van deze nieuwe competitie. Warner “Ik persoonlijk vond Virtus de eerste heft beter voetballen. Zij verzuimden om de score verder uit te bouwen, waar ik niet ongelukkig mee was. De tweede helft dicteerden wij. Een mooi resultaat zowel voor het team als voor de club”.