sv Charlois (zo) gelijk tegen Spartaan’20 2

Spartaan'20 2

15 augustus 2021 14:00

Y. Durgunsu

De eerste oefenwedstrijd van sv Charlois (zo) is geëindigd in een gelijkspel. Tegen het tweede elftal van Spartaan’20 werd het op Sportpark Charlois 1-1.

Een fel begin in de eerste fase van beide teams. Scheidsrechter Durgunsu, die bekwaam leidde, moest herhaaldelijk fluiten voor overtredingen. Het liep niet uit de hand. Beide teams wilden zich waarmaken voor hun coaches. De thuisclub kwam na een klein kwartier bijna op voorsprong, maar de vrije trap van aanvoerder Jack Punselie vloog net naast het doel. Niet veel later opende Spartaan’20 de score. Jeffrey Fabies was attent en versloeg de eerste helft keepende Justin Poulisse. Rond de 22e minuut kwam Charlois op gelijke hoogte. Spits Jeffrey Hall werd gevloerd in de zestien meter en Durgunsu gaf een terechte strafschop. Jeffrey Pols schoot vanaf elf meter onberispelijk raak; 1-1.

Na de pauze golfde het spel op en neer. De vermoeidheid begon parten te spelen in de warme zon voor beide teams. Slordig werd het stoppen en passen. Heel dichtbij was Punselie. Zijn vrije trap raakte echter de paal. Met een gelijkspel moesten beiden tevreden zijn. Assistent-trainer Aad Broekhuizen van de thuisclub was niet geheel ontevreden: "Ach wij hebben pas driemaal kunnen trainen en zo’n eerste wedstrijd is goed om de basisconditie beter te laten worden". Komende zondag oefent Charlois thuis tegen FC IJsselmonde om 14.00 uur.